Stockholm

Vi har haft en bra helg. Däremot är det ju sjukt stressigt i huvudstaden. Man känner stressen rusa på en så fort man kliver av tåget. Folk springer och har brottom överallt. Puh!!! Jag gillar att åka dit en helg men det är alltid skönt att komma hem till Norrpan sen. :)
På lördagen gick vi en liten sväng på stan innan vi till slut hittade ett ställe att luncha på. Vi delade på en flaska vin till maten och sen bar det av till Cirkus och Tomas Ledin. Han var bra, en sjukt bra liveartis som bjuder på sig själv. Och låtarna är ju bra livelåtar som alla kan sjunga med till. Och det var fullsatt.. Efteråt tog vi ett glas innan vi åkte till lägenheten och dressade om till kvällen. Jag kan lova att jag aldrig har åkt så mycket taxi i hela mitt liv. ;)
Vi åt på Oleary´s innan vi gick vidare till en pub som hette Kellys. Det var väl inget höjdarställe så efter en cider och en shot tog vi en taxi till Soup Bar. Där blev det en drink och det stället var väl lite mer i vår smak. Bra musik men hysteriskt med folk på ett så litet ställe.
 
Till slut när klockan närmade sig 24 gick vi till Collage. Det finns ju inget kösystem alls utan vakterna pekar bara på dom som får gå in. Det är lätt att vara tjej i Stockholm. En kille som stod bakom oss fick inte komma in för att han hade skitiga Converse på sig. :/
 
Väl inne och efter en stund köandes för att lämna in jackan kom vi upp och beställde en drink. Folket bara fylldes på och till slut var det smockat. Man kunde liksom inte röra sig någonstans. Det var ett väldigt litet dansgolv ovh för mig som inte är singel blev det lite segt. Vid 02 gav vi upp och tog en taxi hem. Då var kön fortfarande lång utanför. :/ Stockholms nattliv är nog kul om man är singel och skitfull. Vill man däremot gå ut och dansa är det kört.
 
På söndagen blev det bakismat i form av Mc Donalds innan vi hade 3,5 timmar shopping framför oss. Det blev en hel del till slut. Jag har nog aldrig shoppat så mycket på samma gång åt mig själv. ;)
 
Det var skönt att komma hem till mina grabbar. Vi har haft en mysig helg men hemma är alltid bäst!
Stockholm är verkligen en fin stad men som sagt, stress stress stress...
 
Nu ska vi göra oss iordning. En promenad och sen ska vi åka hem till Sandra och lilla Einar.
 
Snart är det 1.a advent hörrni. Ska faktiskt bli mysigt att få julpynta här hemma!
 
Kram på er
 
Förra julen såg magen ut såhär. Det här året är den väl liite mindre och Jabba kommer att få träffa jultomten för första gången i sitt liv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!