Lördag och söndag

Lördagen bestod av en skön sovmorgon.. Linus vaknar alltid tidigare än mig nuförtiden.. :/ Märkligt det där! ;) Vinne väcker mig alltid och frågar om vi ska gå ner. Då brukar svaret vara nej inte än, ropa på pappa, han är där nere! :D hehehe Så var det i lördags också. Jag gick upp vid 9.30 och då var det full fart på lilleman där nere. Vi käkade frukost och sen tog vi tag i rensning/kastning av ALLT som vi inte ska ha kvar efter renoveringen. Vi åkte först och kastade små grejer i Lindö, sen hämtade vi ett släp på Linus jobb och sedan bar det iväg hem igen. Skåp, bokhyllor, fönster mm lastades in i släpet som sedan kördes till Returpunkten för att slängas. Så fruktansvärt skönt att bli av med. Nu finns det verkligen inget kvar som vi inte ska ha när övervåningen är färdig! Bra jobbat av oss! ;)

Linus släppte av mig och Vinne på bilverkstan där vi hämtade vår bil som dom bytt däck på. Så nu kan kylan komma om den vill.. Jag och V åkte sen till Mc Donalds och käkade lite lunch! Linus åkte iväg på hockey med några kunder på jobbet. LHC-Växjö..Ingen höjdarmatch tydligen! :/
Vinne och jag åkte hem och han somnade i bilen. Jag bar in honom och han fortsatte sova i soffan. Gulle..
Jag dammsög hela huset och tog hand om massa tvätt! När V vaknade hade hans farmor kommit förbi och hälsat på. Lite kaffe och lek blev det då. Sen käkade vi mat och Vinne duschade lääänge som vanligt. Jag plockade fram lördagsmys i form av festis, vindruvor och chips. Vi satt i soffan och myste och åt gott hela kvällen! <3 Härlig lördag med full fart som avslutades med massa mys..

Idag står jobb på schemat för mig.. 10-19.. Har bara 3 söndagar kvar nu! Känns skönt måste jag säga. Dom är segare än segast. 9 timmar helt själv och väldigt lite folk i rörelse. Linus ska spela borta mot Grästorp idag. Håller mina tummar att axeln ska hålla och att allt ska kännas bra för honom. :/
Vinne är hos farmor&farfar i Smedby. Så idag träffas inte lilla familjen någonting. Vinne sover nog när jag kommer hem och jag lär nog kanske sova när Linus kommer hem.. Men så är det ibland.

Imorn är det måndag igen hörrni.. Jag går in i V.32 idag förresten.. En förlossning närmar sig med stormsteg och jag är laddad och förväntansfull..  

Ha en skön söndag..Ni som inte jobbar då förstås! ;)

Becka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!