Gravid V.29

Grattis - nu är du i tredje trimestern och officiellt höggravid!

Storlek: 37 cm och cirka 1.2 kg.

Barnet kissar och dricker 0.5 liter fostervatten varje dag. Dess huvud är stort i förhållande till resten av kroppen och det är fortfarande magert utan underhudsfett. Än kan det fritt ändra
läge och slå kullerbyttor i mammas mage. Det är vanligt att barnet vid den här tiden
sparkar mycket men en del barn är mer stillsamma än andra.

Du som är gravid känner förmodligen ett tryck på magen och mellangärdet nu. Du kan också ha problem med att äta en stor måltid, därför att din livmoder växer och tar upp mer plats. Halsbränna är inte ovanligt från och med nu och framåt. Små måltider ofta är ett bra råd.


Min mage i V.29

image description

Den här lilla bebisen är minsann inte lugn och stillsam här inne. Den är mestadels vaken och buffar och sparkar. Ibland gör det riktigt ont nu när den får in en fullträff. Jag har krypningar i benen varje kväll och natt och har väldigt svårt att hitta ett bekvämt sätt att ligga och sova på. Häromdagen när jag var ute på kvällsprommis med Affe domnade mina armar. :/ Hahah som ni ser finns det en del "krämpor" men jag är verkligen lycklig över det här lilla livet i magen. Jag har i alla fall inga problem att känna om den lever där inne eller inte. :)

Nu längtar vi efter dig lilla pyret. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!