Bra dag!

Hej på er..
Onsdag idag! Jag gillar onsdagar. Det härliga med den här onsdagen är dels att jag har fullt upp hela dagen och dels att jag är ledig imorn! :D Vinne ska till BVC på 2,5 årskontroll så imorn blir alltså en ledig dag för mig och lilleman. Det tackar vi för!

Idag är det fullt upp som sagt. Jobb, hämta V på dagis, hem och byta om och åka och handla lite. In till stan för fika med bästa tjejerna och slutligen hockey. Som ni ser går dagarna fort när man har att göra! ;)
Tänkte även hinna köpa lite saker till BB väskan idag. Får kila iväg på lunchen tror jag!

Den lediga torsdagen ska spenderas med Alex, Della och alla barnen. Det var verkligen hur länge sen som helst som vi hann ses allihopa. Tiden räcker inte till och det är tråkigt! Kommer ihåg den tiden då vi alla hade ett varsitt barn, var mammalediga och träffades varje måndag för adventsfika! Men det var då det! Imorn ska vi käka lunch och sen tänkte jag bjuda på lite adventsfika och se om man blir lite nostalgisk. ;) Årets första lussebulle ska ätas tänkte jag. Ska bli riktigt mysigt att sitta och prata om allt som hänt den senaste tiden. Hoppas barnen leker lugnt och fint! :D hahaha

Vincent göra stora framsteg på blöjfronten hemma. I 2 nätter nu har han sovit med blöja men vaknat helt torr och kissat på toaletten direkt på morgonen. Så inatt testade vi utan. Och han klarade det! Inget kiss i pyjamasen. :) Jag vet ju att det kommer att komma bakslag och att man kommer att få torka kiss och byta lakan mitt i natten men vad gör väl det. Vi har verkligen inte haft bråttom med det här. Han har fått välja mer eller mindre själv om han vill ha blöja eller inte. Så nu är han även utan på dagis och det går jättebra! Han börjar verkligen bli stor nu. Ingen blöja, stor säng och till jul ska han även ge bort sina nappar till tomten. Det är också något han har valt själv! Men filten får han behålla ett tag till tror jag! :/
Det är svårt med sånt där. Jag vill ju absolut inte ändra och ta bort massa saker för honom nu när han ska bli storebror, det kommer bli en stor förändring bara det! Men jag tycker inte att barn ska behöva ha napp när dom är äldre än 3 år. Så då passar det ju bra om han nu vill ge bort napparna till jul. Filten får han behålla som en trygghet när han sover.
Oj vilket barnprat det blev.. ;)

Nu ska jag dammsuga lite här på jobbet. Idag blir en bra dag! Och jag känner mig pigg och glad!

Kram till er..

Becka

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli super mysigt imorron. ses då! Pussilipusss

2011-11-23 @ 13:29:00
URL: http://alexandraamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!