Måndag morgon

Som jag skrev förut var det tungt att ta sig upp imorse. Jag sover dåligt och har förbannat ont i ljumskarna hela dagarna. Det bara strålar och värker. Dessutom är det ju mörkt och ruggigt ute klockan 6 på morgonen. Att ligga kvar under ett varmt täcke och inte gå upp fören det är ljust lockar ju liiite mer måste jag säga. Men upp tar jag mig alltid i tid, hur trött jag än är! :)

Helgen som varit har gått fort som vanligt. Vi hade fredagsmys hemma hos oss med massa godis och Idol. Jag jobbade sedan hela lördagen 9-18 för att sedan svira om och åka och fira Jonna som fyllde 23 år i lördags. Festen var lyckad. God mat, trevligt folk, vinst för mitt lag i musik quiz och en värdinna som strålade mer än vanligt! :) Jag höll ut till 23.45 innan jag begav mig hemåt till sängen och mina grabbar som jag inte träffat på hela dagen.

Linus åkte på bortamatch på söndagen så han var borta när vi vaknade. Därmed kan vi konstatera att familjen inte fick speciellt mycket tid tillsammans i helgen. :/ Men det tar vi igen nästa helg då jag är ledig hela helgen! Vinne och jag hade lunchgäster. Alex, Colin&Lizette var och hälsade på några timmar. Barnen lekte bra som vanligt och vi mammor kunde dricka kaffe och snacka skit! ;)
När dom åkt somnade Vinne i soffan framför Pippi och jag fick då en hel del gjort. Packade i lite i BB väskan, tvättade, rensade alla Vinnes leksaker, städade köket och fixade bland papper och räkningar. Sen väckte jag lilleman och vi gick in till grannen och käkade korv&pomme. Vi avslutade kvällen med mys i soffan innan Vinne somnade och jag tog en lång välbehövlig dusch! Jag höll mig vaken tills Linus kom hem så vi kunde pussas&kramas lite innan det var dags att sova! <3

Idag ska jag bli fin i håret. Bästa Ewe kommer hem till mig och färgar och klipper. Herregud vad håret växer. Och utväxten ska vi inte tala om. Så det kommer kännas skönt och fräsch efteråt. Har ju Aldrig blivit missnöjd när Ewe varit framme med saxen och färgerna. Så vill ni ha en super frisör ska ni höra av er till Evelina på Nikita. :D
Ikväll är det final i Ensam mamma söker. Vi kommer sitta bänkade såklart. ;)

Ha en bra måndag. Nu kör vi en vecka till!

Becka


En "gammal" partybild.. Så här ljus kan jag kanske vara efter dagens frisörbesök! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!