Gravid V.35

Imorse var det tungt att kliva upp ur sängen när klockan ringde 05.30.. Jag sover riktigt dåligt på nätterna nu och är väl uppe och kissar 2-3 gånger per natt. :/ Men jag antar att det bara är att vänja sig. Snart kommer det en liten som säkert äter minst så många gånger på en natt! :)
Känner bara att jag gärna sover hela nätterna nu fram tills dess. Men det får man ju inte välja själv.
Vaknar också när jag måste vända på mig. Känns lite obehagligt när jag vänder mig åt ett håll men magen är kvar på den andra sidan. :/ Bebisen hänger inte riktigt med i svängarna på natten! Ha ha
 
Så här står det om V.35 i alla fall
Nu väger bebisen ungefär 2,4 kg och är cirka 46 cm lång. Du kanske kan se en armbåge, fot eller ett huvud sticka ut på magen, när den rör och sträcker på sig. Eftersom livmoderns väggar och din mage sträcks alltmer och blir tunnare, kommer mer ljus in och bebisen kommer att utveckla tydligare dygnsrytm.

Denna vecka kan bebisen stoltsera med fingernaglar och ett par fullt fungerande njurar. Levern kan nu också bryta ner en del avfallsprodukter.


Igår packade jag i några saker i BB väskan. Måste köpa amningsbh och lite annat nu till veckan. Känns alltid skönt att ha allt färdigt. Man vet ju aldrig när den tänker komma. Och nu är det ju faktiskt inte många veckor kvar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!