Godmorgon

Har haft en betydligt bättre natt inatt.. Bara varit uppe och kissat 2 gånger, bebis har varit ganska lugn och innan jag gick och lade mig fick jag massage av min kära älskling! Visserligen har Vinne sovit hos oss.. Så jaa.. Nåt är det med lilleman. Han brukar vanligtvis sova mestadels av nätterna i sin egen säng men nu är det bredvid eller helst PÅ mamma som gäller. Detta innebär ju också att jag i princip får ligga intryckt mot väggen för att skydda magen från armbågar och sparkar och för att det inte finns så mycket mer plats! :/ Hur ska detta gå när barn nr 2 kommer? Linus! Förbered dig på många nätter i soffan! ;) hahaha

Idag ska jag till barnmorskan. Hoppas lillis ligger fixerad med huvudet nedåt. Jag tror det. Rumpan skjuts oftast ut på vänster sida och sparkarna kommer oftast på höger sida. Vi får se om jag har rätt! Efter idag har jag bara 2 besök hos bästa Margareta kvar. Jag tror dock bara att det blir högst 1! Den 14/12.. För den 28/12 har vi nog fått tillökning..
Är otroligt glad att jag har Margareta som barnmorska. Jag går ju på Lovisa Mottagningen och inte på sjukhuset. Känns väldigt personligt och hon är verkligen super på alla sätt! Både jag och syrran har haft henne som barnmorska så hon känner oss i familjen väl! :) 

Nu till något annat. Renoveringen. Jodå, det går framåt och vi räknar med att kunna flytta in i sovrummet nästa vecka. Idag kommer elektrikern, på fredag ska panelen vara uppsatt och i början av nästa vecka ska det målas och sättas dit lister. Sen är det klart! Bara att börja boa! :D
Vill ju gärna ha det färdigt innan bebis kommer. Har även hittat en fin säng till Vinne. Helt i min stil.. Nu återstår det bara en garderob till hans rum och lite småfix.. Blir nog ett besök på Ikea snart tror jag..

Linus har bortamatch idag.. Hoppas såklart på vinst! Nu är det ju bara 5 matcher kvar innan lite uppehåll.. (I alla fall från matcherna). Tror att dom tränar typ hela tiden ändå.. Jag kanske tar mig hem till mamma och pappa och lägger mig i ett varmt bad. Det vore nåt för en höggravid som jag! ;)

Trevlig onsdag på er..

Becka


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh jag går också hos Margareta på Lovisa, gillar henne massor!

Vår lilla knodd envisas med att ligga på tvären fortfarande, var på läkarbesök på BM-mottagningen idag. Imorn ska jag till Maggan för rutinbesök. Känns att den har mkt mer plats denna gång, den rör sig jättemkt fortfarande! Hoppas ditt besök hos BM gick bra!

2011-11-30 @ 10:03:37
URL: http://pasenab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!