Det här med barn..

Här kommer ett inlägg om barn..

Jag har ju mitt lilla bustroll Vincent som blir 2 år i maj. För tillfället är han inne i någon form av 2-årstrots och sätter sig mot Allt! Det här är annars en väldigt härlig ålder där man märker att han verkligen håller på att bli en egen individ med egna åsikter och ett väldans humör. :)
Nu kan man föra en konversation med honom och få svar tillbaka på nästan allt! Dock så kan ett samtal låta typ såhär;

Jag: Vad har ni ätit på dagis idag?
V: Bajskorv
Jag: Jaha vad gott..Men har ni ätit nåt annat också eller?
V: Nej! Bajskorv mamma!!!
Jag: Okej..Då vet jag!

Den senaste grejen är också kanske den värsta..Han sätter upp fingret och säger "tyst mamma" eller "sluta mamma".. Mindre trevligt och något som vi verkligen måste jobba bort! Men till en början kunde man ju faktiskt inte göra annat än att skratta åt honom..Som en liten polis!

Vincent gillar i alla fall att prata och han snappar upp det mesta. Nu tränar vi på att räkna till 10..Han kan ungefär varannan siffra..Gulle! <3

Men så kommer vi till den här frågan om ett syskon! Jag har just nu två kompisar som precis fått barn som jag träffar en hel del. Och jag blir såklart bara mer och mer sugen..Dels när jag träffar dom nya små liven men också när man märker hur snabbt min lilla Vinc växer...Han är verkligen ingen bebis längre, även om man kan tro det ibland! Så tankarna går lite fram och tillbaka.. Linus har ju sin hockey och jag kommer att vara ensam mycket med två barn i så fall.. Men samtidigt vill jag inte har för många år emellan..Och jag är ju som sagt väldigt sugen på en till! Hahaha jaa ni ser..Lite kluven!

Vad känner ni andra? Ni som redan har 2 barn eller ni som inte har några barn alls? Vad tycker ni är lagom?

Nej hörreni..Nu är rasten slut! Tillbaka till arbetet..

Snart är det helg igen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja hur känner jag;) Två barn och en hockeyspelande "man" är väl ingen höjdare eftersom man är ensam mycket. Men va fasan det är bara att köra på, någon gång vill du ju som sagt ha ett syskon åt lille V och Linus kommer ju att spela hockey i många år till. Börja efter sommaren så kommer bebben lagom till våren/sommaren/säsongsslut och då är Vinne hela 3år. Perfekt ;)



Puss & Kram

2011-03-10 @ 09:11:12
URL: http://mathy.blogg.se/
Postat av: Becka

Det låter som en bra plan Matilda! Nu ska jag bara övertala han som ska vara med och göra barnet också! :D hahah

Blir det nån dejt i helgen tror du förresten?

Puss&kram

2011-03-10 @ 09:38:19
Postat av: ballen

det här inlägget måste jag ju bara kommentera babe ;) det här med barn ... och det här med charlotte och barn, haha. nä, men nu är det ju dig vi pratar om.



som det ser ut nu är ju du en supermamma och klarar av hur mycket som helst, både vara flickvän, mamma, vän, syster, städerska, hemmafru, student, arbetskollega och hej och hå. redan nu så får du ju kämpa för att få vardagen att gå ihop & en liiiiten bebbe till lär ju som sagt ta all den där tiden som du är medveten om men kanske också glömmer bort lite allteftersom V växer upp och du tycker det flyter på?



Mellan mig och syrran är det ju 4 år och det är ju knappast så vi inte är tighta för det, så man måste ju inte trycka ut en direkt heller, 2 år är ju verkligen inte mycket..



Kanske ska du satsa på att plugga färdigt och njuta av den här tiden med V som du har nu när han är ensam knodd och ta en liten till lite senare? :)



Så tänker jag iallafall, lycka till med allt nu gumms. Jag tycker du är grym med allt du gör idag - så det så :)

2011-04-03 @ 22:16:52
Postat av: Betchji

Ballen! hahah vad roligt att du kommenterade just det här inlägget. :) Jag njuter verkligen av att vara mamma till lilla V och har absolut inte varit sugen på ett till barn fören nu. Du vet, man är ju gravid i 9 månader också så Vinne kommer ju vara 3 är när nästa kommer i så fall. Nu är jag ju inte gravid redan men om jag skulle bli! ;) Tror att jag kommer bli för bekväm av att vänta för länge. Börja om med blöjor, sömnlösa nätter och bebisskrik! Men vi får se. Det blir när det blir helt enkelt, tror jag! :D Fika snart? Puss

2011-04-05 @ 08:28:30
Postat av: ballen

Visst ja, den där lilla knodden ska ju gro ett tag och götta till sig där inne innan den ska tryckas ut ja .. Men ändå, haha :P Kanske lika bra att köra på när man vet vad som väntar, annars kanske du hinner glömma bort eländet & så får du dig en chock sen, haha :D



Absolut gumman, det har vi ju sagt i flera år nu, så himla kassa vi är. Jag är faktiskt ledig på torsdag om du kan då redan? :D



Puss

2011-04-05 @ 11:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!