Vilken helg!

Jag vet inte vart jag ska börja riktigt...

Fredagen var väl hyffsat lugn. V började bli väldigt grinig och hängig framåt eftermiddagen/kvällen. Vi käkade tacos hos syrran och Fredde och spelade Yatzy. Vid 8 tiden hade lilleman hög feber. Natten blev kaotisk. Vincent somnade alfrig ordentligt utan vaknade och gallskrek med jämna mellanrum. Han såg saker som inte fanns och var livrädd. Det slutade med att jag och han fick gå ner och lägga oss i soffan vid 03.30.. Med Tv.n på och ännu lite mer alvedon somnade han tillslut. Jag vaknade vid 9 och Linus var snäll och gjorde frukost åt mig. V vaknade till men somnade snabbt igen efter byte av kissig blöja.

Linus skulle ju ha fest på lördagen. Vi skulle åka till Della ute i Skärblacka. Jag kände paniken smyga sig på. Vinne var inte så varm nu. Han fick ju alvedon vid 3-tiden och vid 11.30 kändes han ganska pigg. Efter ett tag förstod jag varför han var dålig. Han håller på att få sina sista tänder. Vill inte äta, han dregglar (vilket aldrig händer), kliar sig i munnen och har feber. Stackarn! :(
Vi åkte iaf till Skärblacka där vi blev bjudna på god lunch. V åt 2 tuggor och sen fick han sova. Det gick bra med alla grabbar. Dom lekte och busade hela dagen. Vinne satt mycket hos mig med napp och filt. Men han skötte sig superbra för att inte vara helt frisk! Kvällen avslutades med pizza och glass. Barnen åt massor. (Förutom Vinne)

Väl hemma var det väl fest kan man säga. Vi skulle sova hos Hanna.. Som tur var! ;)

Vincent och jag delade säng. Han vaknade och ville ha vatten kanske 35 gånger. Så även denna natt blev mer eller mindre sömnlös. :/

Nu är det jobb hela veckan.. Efter lunch kommer Alex, Colin&Lizette och hälsar på. Vi får se vad veckan mer har att erbjuda!

Idag börjar Linus träna.. "Hösten" är redan här för vår familj med andra ord.. :/ Känns sådär. Jag har ju inte ens haft semester än, det har inte varit någon sommar i Sverige än, men nu börjar hockeysäsongen..

Ha en skön vecka allesammans...

Becka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!