Skön helg

Igår hanns det med mycket måste jag säga. Började morgonen med frukost framför tv.n med lilleman. Emil visades även denna morgon! ;) Sen blev det lite dammsugning och sen tog vi allt skräp i förrådet och åkte och slängde det! (Grattis Linus, din arbetsuppgift är fixad, återigen ;)..) Sen åkte vi hem till mamma och pappa, där åt Vinne 2 glassar och sen åkte vi till Babyland, Bauhaus, Jysk, Pizza Hut och Babyproffsen. Ny vagn måste ju inhandlas och jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken.
Ni som har syskon, lite hjlälp vore på sin plats! I början av graviditeten hade jag i princip bestämt mig för att ha en bra syskonvagn där även Vinne kunde sova i. Men nu märker jag att han är lite mindre intresserad av att sova på dagarna och han kommer ju faktiskt gå på dagis 3 dagar i veckan. Lutar lite åt en Phil&Teds men är lite osäker fortfarande.. Har ni några bra tips är dom jätte välkomna!? :D

Vi käkade lunch på Pizza Hut.. Jättegott men man fick vänta både på att få beställa maten och sedan även på att få in den. Tror vi var där 1,5 timmar. Eftermiddagen avslutades med en tvätt av bilen. Både utvändigt och invändigt! Det behövdes men nu är den som ny. Känns alltid skönt när det är gjort.

Väl hemma igen bytte jag sängkläder hos Vincent. Han har fått ett stort täcke nu. Och ett jättefint påslakan med Pettson och Findus på. ;) Det här är första kvällen som V somnade när jag läste bok för honom. Han brukar alltid styra lite efteråt men igår slocknade han som en liten stock. <3
Jag tog tag i tvätten och satte mig sedan och pluggade ett tag. Dags att lägga på ett kol när det gäller den biten!

Pratade med Linus i telefon. Saknar honom massor! Vi hann ju inte ses så många dagar när jag kom hem från Bulgarien innan det var dags för honom att åka.. :( Men snart är han hemma igen och då är allt som vanligt! Jag gillar vanligt bäst tror jag.. ;) Dom hade iaf vunnit första matchen i Norge med 6-0.. Härligt härligt!

Vid 22 var jag trött och gick och lade mig. Hade tänkt läsa en bok jag lånat av mamma men det orkade inte ögonen. Så en helg med en hel del nytta gjort har vi haft.
Idag ska jag hämta 3 busungar på dagis och sen kommer Della och grabbarna och hälsar på. Det blir fika och ugnspannkaka! Mysigt och gott!

Hoppas ni haft en bra helg.. Snart är det nog höst hörrni! Burr!!!

Becka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!