Träningsvärk, trött och allmänt shleten..

Hallå på er kära vänner!

Idag har varit en händelserik dag må jag säga.. Började väl dock inte så händelserikt med att V vaknade 07.00 och skulle icke somna om...Detta är väldigt sällsynt i vår familj vilket gör att när det väl händer är det fruktansvärt jobbigt för oss som föräldrar. Jag försökte med allt, inget hjälpte! Det jobbiga med barn som har bestämt sig är att dom ger sig inte, i alla fall inte vårt barn. Så upp gick vi efter en hel del om och men från mor och far. Som vanligt äter den unga herrn nästan ingen frukost utan vill bara ha KAKA..river i skåpet fast jag berättar lugnt och fint att man inte äter kakor kl halv 8 på morgonen. Vild protest utbryter och jag får tvinga i honom några skedar yougurt.

Iväg till dagis...Han börjar gnälla redan innanför grinden och vill att vi ska förtsätta förbi dörren! Yes! Väl inne har barnen inte ätit upp sin frukost än men fröken kommer som vanligt och möter Vinne i hallen. Standard replik "ska vi vinka till mamma nu då Vincent?" men som vanligt blir det ingen vink utan bara skrik och gråt. Usch, det är verkligen hemskt att se sitt barn ledsen, bara vända sig om och låtsas som om ingenting. Men det kan ju bara bli bättre, imorgon är en ny dag och då gråter han säkert inte längre? ;/ eller... Man kan ju alltid hoppas!

Hem igen, ut med hundarna, plugga, plugga och plugga lite till. Försöka hinna äta, det blev ett paket nudlar! Tiden går ju så fort när man har roligt. På med lite mascara och iväg och hämta på dagis igen. V sitter kvar i vagnen när jag kommer, han har precis vaknat. Det är andra miner när jag hämtar honom i alla fall. Skiner upp som en sol och ropar Mamma!!! <3

Hem igen, ut med hundarna, ge Vinne mellanmål, åka iväg och handla och så hem igen.

(Nu kan ni som inte gillar hästar sluta läsa)

Lämna in Vincent till sin favorit kusin Charlie (fast jag lovar, Hanna var också hemma) byta om till ridkläderna, slänga i sig en banan i bilen och köra till stallet. Ska nämligen hjälpa mammas bästa kompis med hennes islänning i veckan då hon är på mässa. Fixar och donar och hon visar sina rutiner. Oerhört trevlig häst för att bara vara 4 år. Galopp som en gud och verkligen arbetsvillig. Men hon som satt på hästen idag gjorde nog inte sin bästa insats i livet. Fy satan vilken träningsvärk jag har sedan ridturen igår..Ljumskar, lår, axlar herre min gud jag vet att dom finns där kan jag säga. En strålande orsak till varför jag ska börja träna. Måste hitta fler sånna bara..eller det kanske räcker..hahah

Nej hörrni nu blir det en dusch och läggdax! Imorgon ska jag nämligen rida 2 pass...Det ni, blir en prövning utan dess like.
Godantt och sov gott, det lär nog jag göra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!