5 tankar om livet.

  1. Varför tänker man så förbannat mycket och överanalyserar varenda liten grej? Är det inte bara bättre att ta dagen som den kommer, göra det man känner för och må bra, utan massa bekymmer?
  2. Är livet verkligen för kort? Om man gör misstag så kanske man inte hinner rätta till dem igen, eller? Mormor har alltid sagt "bråka inte nu, livet är för kort" och "torka dina tårar och spara dem tills du behöver dem mer"...Hur vet man när man behöver dem mer?
  3. Är avundsjuka den uppriktigaste formen av smicker? Varför blir det alltid en massa snack om folk och andras liv annars? Är man avundsjuk, har man inget bättre för sig, är det grupptrycket eller tycker man uppriktigt sagt illa om andra?
  4. Hur kommer mitt liv att se ut om 5 år? Kommer jag att jobba med det jag vill? Har vi fått fler barn? Spelar Linus hockey fortfarande?
  5. Och slutligen, kommer jag någonsin att bli ekonomiskt oberoende? Kom igen nu Gud....Va lite schysst då! Nej jag ska verkligen inte åka på något bananskal. Här ska det jobbas för pengarna!

Imorgon blir det en sväng till Lkpg...Måste inhandla stallskor bla...

Over and out


Kommentarer
Postat av: ballen

Jag tror att man överlag funderar över andras liv för det är ju så det fungerar, man har sitt liv och man jämför med andras för att få perspektiv på sitt egna kanske ... jag själv tänker ofta på andras liv för att beteenden överlag och hur människor lever är intressant.



Vissa människors liv är jag avundsjuk på, men samtidigt ser jag ju det som en sporre att kanske få det så själv en dag.

Medan andra liv som jag tänker illa om är sådant jag föraktar, och därför också aktar mig för att hamna där själv ...



Men vad vet jag, haha! kram på dig gumman, kul att du börjat blogga <3



2010-09-13 @ 21:42:44
URL: http://charlottelitas.wordpress.com
Postat av: betchji

så är det kanske Charlotte...men jag vet inte..känns inte som att man blir äldre och klokare iaf...ha ha lustigt det där.. :)

är det bra med dej då?

2010-09-13 @ 22:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!