Onsdagsmorgon

Upp och hoppa!
Idag vaknade lilla V klockan 06.20, hysteriskt ledsen. Slutar inte skrika fören vällingflaskan är stoppad i hans mun. Det har blivit en lustig grej det där. Han slutade ju dricka välling redan som 1-åring men nu har det blivir rutin att vakna sent på natten/tidigt på morgonen och dricka en flaska. Han gör samma sak varje gång. Ger nappen till mig, dricker vällingen, säger "tack tack", därefter ber han om "tutten", vänder sig om och snoozar vidare. Och bryt för guds skull inte den rutinen. Då blir lilla herrn arg...minst sagt! :)

Vi gick i alla fall upp vid 07.20. Fram med hockeyklubborna, V springer runt och svingar och träffar till slut sin mamma mitt i magen! Han hånflinar och jag tar klubban och slänger iväg den, han gråter och pappan tröstar. Suck! Nej blöjan ska bytas, tänder ska borstas, alla kläder ska på, ner i vagnen som en stoppad korv och ut i kylan med riktning mot dagis. Mamman i sällskapet iklädd dunjacka, mössa och foppatofflor. Jag har ju nämligen börjat ett nytt liv. Det innebär träning och det innebär gympaskor, som jag fått skavsår av på båda hälarna!
Väl framme ska allt packas in på dagis. Idag hade dom även "Nallens dag" på dagis. För att inte verka sämre än någon annan tog jag i sista sekund med en nalle åt Vinne. Det ska väl tilläggas att han inte är ett dugg intresserad av nallar. Jag tvingade honom att hålla i nallen när vi gick in på dagis iaf. Jag har en svag aning om att den ligger bortglömd någonstans där inne när jag hämtar honom i eftermiddag. :/

Ikväll kommer min kusin och hälsar på. Linus har bortamatch. Vi ska ägna kvällen åt god mat och hockey på datorn.

Nu blir det frulle och plugg innan en låååång varm dusch väntar!

Have a nice day!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!