Sjukstuga!

Nu har jag och V varit hemma sedan i tisdags. Vinne är fortfarande snorig och lite hostig men ingen feber. Beträffande mig själv känns det som att det aldrig kommer bryta ut ordentligt. Jag kommer gå omkring med virus i kroppen hela vintern. Men nu har jag tränat stenhårt 2 veckor och ingen sjukdom ska få mig att skippa träningen nu när jag är igång ordentligt!
Det blir ingen mer vass för min del. Beach 2011 säger jag bara. Vill ju kunna leka med V i bikini på badplatserna utan att skämmas! ;)
Jag har nu också fått med mig Ewe. Vi tränar 08.15, minst 4 dagar i veckan. Hejja oss! Det är mycker roligare att ha en träningspolare. Då blir man lite mer sporrad!

Idag har vi i alla fall varit på Bvc. Stora killen har hunnit bli 1,5 år och idag var det alltså dags för vaccination, vägning och mätning. Morgonen kunde ju ha börjat bättre dock. Jag satte klockan på 07.00. Den ringde och jag gick upp. Klädde på mig och tog på lite mascara för att inte se ut som ett nyvaket spöke. Börjar med att försöka väcka den stora bebisen. Han svarar ja 10 gånger innan han väljer att iaf sätta sig upp i sängen. Nu ska den lilla väckas. Ni som inte själva har barn förstår nog inte hur mycket längre allt tar på morgonen. Men den lilla gick bara inte att väcka. Jag bar upp honom, la honom på skötbordet, bytte blöja och tog på kläder. När det var färdigt valde lilleman att vakna, på sitt sämsta humör. Jipppiiiii! Ner och fixa frukost. Även det tar längre tid med ett trött och tjurigt barn. Han älskar vanligtvis ägg. Idag valde han dock att vägra äta något vi försökte ge honom. Han skulle bara ha vår mat. Det slutade med att han kastade ner alla äggbitar på golvet och skrek hysteriskt argt. Vi sket i frukosten och gick ut för att ta på alla ytterkläder. Även det var fruktansvärt tråkigt. Packa in hund och unge i bilen och klockan 07.50 lämnade vi parkeringen. I sista sekund som vanligt när hela familjen ska med någonstans.

Väl framme anade jag att lilla V skulle vara på sitt sämsta humör och göra besöket till en utmaning för sin mamma. Men där fick jag! Han la på charmen och skötte sig exemplariskt. Han har inte hunnit bli så jättestor än min lilla skit. 11350 g "tung" och 81 cm lång. Men det gör inte mig nåt. Han får gärna vara liten länge! :)

Jag åkte in och tränade direkt efter och nu har jag tvättat, ätit och gått en promenad, med V i vagnen och Affe släpandes bakom. Nu sover han utanför och jag passar på att slappa lite i soffan. Vid 15 ska jag iväg till stallet och rida. Ska bli jättekul. Ikväll är det hockey. Vinne kommer bli överlycklig. Det var längesen han såg sin pappa spela nu.

Har ett dilemma. Jag undrar om jag ska äta godis idag eller imorgon? Har klarat mig utan i 2 veckor nu. Men nu måste jag unna mig. Är förbannat sugen på choklad!

Nu ska jag facebooka lite innan terror vaknar.

Trevlig helg!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!