November

Den här månaden kan man ju nästan stryka ett streck över. I alla fall hos lilla familjen på Lindöhällsvägen. November har nästan enbart bestått av sjukdom. Jag har trotsat mitt snor och mitt munsår i nästan 4 veckor. Tränat 5 dagar i veckan och levt på som vanligt. Det försvann tillslut. Nu är det tillbaka igen, värre än sist. Tack för den! Lilla V är på dagis idag. Håller tummarna att han får vara frisk nu så han kan komma in i dagisatmosfären. Dock stod det en lapp att "Nu är maginfluensan här". Bra start på en jävlig måndag. Linus har även han varit sjuk. Och jaaa han är kille så han har verkligen varit sjuk. Nästan döende ibland. Men igår spelade han match så nu är han "frisk".

Nackdelarna med att bo i hus är följande;
Snöskottning
Gräsklippning
Rensa ogräs
Soppa
Komma ihåg att dra ut soptunnorna varannan måndag

Man skulle nog kunna skotta ihjäl sig just nu. Och jag hatar kyla. Att då behöva vara ute för att skotta, det är något jag verkligen hatar. Jag kan nog inte komma på något bra med vinter, snö och kyla.
Det enda jag ser fram emot är att se hur V reagerar på tomten det här året! Att få ge barnen julklappar och ha det mysigt med familjen. Annars skulle jag gärna åkt utomlands hela vintern. :)

Idag har jag lämnat V på dagis, lämnat in bilen på förbesiktning, tvättat, ätit frukost, tänt 40 ljus för att få lite värme i det här iskalla huset, och dragit ut soptunnorna. Nu ska jag ta en sväng till gymmet, köpa nässpray, äta, gå ut med hunden och sen hämta Vinne.
Schemat är nästan som alltid fullspäckat. Bara att sätta fart!

Trevlig måndag.

Hej Hej

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha ja de lär ju inte bli lugnare:)



Tack själv, alltid lika kul att träffa er. Hoppas ni mår bättre nu.



Har ni några planer för nyår?



Kram

2010-11-30 @ 09:43:17
URL: http://mathy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!